klaraiaix.blogg.se

Hej! Jag heter Klara och är 18 år gammal. Jag är i Aix-en-Provence i tre veckor med skolan för att lära mig franska. Kommer bli ASKUL läsning

Sacred sunday

Publicerad 2013-12-01 21:11:46 i Allmänt,

Hej hopp!
 
Idag tog jag en rejäl sovmorgon till kl 11 och sen tittade jag på två avsnitt av Paradise Hotel och åt daim till. Sjukt stabil frukost. Det var såå mysigt. Lite som att vara hemma, att vakna och vara trött men borde ändå göra något med sitt liv så man sätter på lite serier. Tvärsoft. 
 
Kl halv två mötte jag upp Ida som bor relativt nära mig. Vi tog en pizzaslice på vägen och innan jag berättar något mer måste jag predika om hur mycket vi måste starta en egen liten pizzaslicekiosk. Helt seriöst. Typ bästa idén ever. När man inte är jättehungrig men vill ha nåt gott, då tar man en pizzaslice för 2,50 euro och trycker i sig. Så jävla perfekt att jag smäller av. Hur som, vi mötte sen Estelle och Agnes av en slump vilket är lite strange men så kul. Vi strosade runt, hittade en ny del av Aix som vi inte trodde var möjligt eftersom det är så sjukt litet. Senare anslöt sig Love och Love sig till gruppen. Vi gick då till den stora katedralen och lyssnade på Christmas Carols. Bästa ever. Vi hade föreställt oss att en kör sjöng massa jullåtar men det var mer som en gudstjänst vilket var lite kul. Jag är kristen och brukar gå i kyrkan då och då speciellt under juletid så det var lite som att vara hemma förutom att det är en katolsk kyrka och där är det mer : PRAISE THE LORD och så extrema är inte den protestantiska kyrkan, men det var mysigt. 

Efter vi suttit där från 15:30 - 17:10 vandrar jag och träffar Jonathan och Teodor. Dom satt och chillade på en bar och jag var där i typ 30 min sen stack vi hem. Nu har jag precis ätit middag, fortfarande lika stelt typ. Alltså min familj är SÅ SNÄLL, men jag förstår fan ingen franska så jag sitter typ och stirrar och försöker uppfatta ord men fattar ingenting. Senare under middagen började vi prata engelska och då om politik. Jag är inte asvass på politik så vettefan om jag sa saker som var sanna, men hyfsat. 
 
Nu ska jag plugga vidare, ASKUL!
 
Efter jag duschat och mina glasögon immar igen totalt. "Ta av dig dom" tänker ni nu men mina händer är redan fulla av kläder o shit så jag går halvt blind till mitt rum. Fungerar utmärkt. Nästan. Inte alls när jag tänker efter
Jag, Ida, Estelle och Agnes vandrade runt och hittade den här fina platsen
Inne i katedralen. Ser mer ut som en konsert med alla telefoner men det var en gudstjänt. Faktiskt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela