klaraiaix.blogg.se

Hej! Jag heter Klara och är 18 år gammal. Jag är i Aix-en-Provence i tre veckor med skolan för att lära mig franska. Kommer bli ASKUL läsning

dag 2

Publicerad 2013-11-26 19:14:39 i Allmänt,

Hej människor som läser min blogg
 
Idag hade vi vår allra första normala dag. Jag gick ENSAM till skolan idag, gick alldeles perfekt rätt men jag var en aning nervös ifall jag skulle hamna i Mexiko efter ett tag. Väl framme så hade vi en ny lärare, Céline (vi har två lärare). Vi fick göra roliga grejer som att få en kändis och så skulle man förklara vem det var så skulle de andra gissa. Dagen gick i turbofart såklart eftersom vi bara går 3 timmar i skolan. 
 
Efter skolan följde jag och Jonathan med Teodor till hans praktikplats. Han ska jobba på ett café. Vi droppade honom där och gick vidare på stan. Det är nice att bara ha tre timmars skola men staden är SÅ LITEN och vi har SÅ mycket tid så vi visste faktiskt inte vad vi skulle göra. Jag och Jonathan gick i affärer och tittade och sen mötte vi Love och Agnes för att hänga med dem. Agnes gick hem typ direkt men jag, Love och Jonathan hittade en assoft bar med biljard, dart, airhockey (!!!!!!!) och fotbollsspel. DRÖMMEN! Så vi hängde där i 2-3 timmar, haha. Jag drack en hallonöl, det är ungefär lika gott som det låter, alltså inte särskilt. Är osäker på om det är hallonsaft eller hallonsprit men blev inte så full på den så gissar på det förstnämnda. Teodor anslöt sig senare till oss och då spelade vi biljard i lag. Tror inte det var slumpen som gjorde att varje lag som förlorade var jag med i. Jag är inget underbarn i biljard utan missar oftast den vita bollen helt. Men kul var det!
 
Efter det gick vi hem åt varsitt håll och nu sitter jag i mitt rum. Vågar fortfarande inte prata så mycket franska och planen är att jag ska intervjua dom, men vet inte om jag orkar. Kan också intervjua en annan fransk person (mitt på gatan typ) men SÅ jobbigt. Kan typ inte ens forma en mening. Snart ska vi äta middag och sen på kvällen vet jag faktiskt inte vad vi ska göra. Alla e så himla trötta men jag vill ut och jag lär ju INTE gå ut själv i alla fall.
 
Min frukost. Nutellamackor, Kellogg's med choklad och te. (plus lite mer nutella)
Jag och min diskreta pärm snart på väg till skolan
Vi skulle beskriva en familjemedlem på lektionen och skriva på en jättepost-it. jag pimpade sönder min senare med blommor och stjärnor och ballonger senare
Jag och Jonathan på äventyr i franska butiker. Han är mycket glad över utbudet av tishor
Agnes äter bröd med philadelphiaost till lunch. Hon blev aggressiv när jag fotograferade
Love utanför skolan och snor deras wifi
Agnes och Jonathan står och pratar tänker jag säga men det verkar som det är tyst
Jag och min hallonöl. Den var inte asgod
Jonathan funderar över hans nästa stöt. 
Teodor anslöt sig och han biljardade med oss
Det är SÅ fint när man går hem. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela